۱. شکر می تواند روحیه شما را تحت تأثیر قرار دهد

شاید برای افزایش انرژی بیشتر در طول یک روز طولانی به یک پیراشکی یا نوشابه روی آورده باشید.
چرا شکر برای سلامتی مضر است؟
.

با این حال ، شکر ممکن است چنین انتخاب مثبتی نباشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که درمان های شیرین هیچ تأثیری بر خلق و خوی ندارند.

در حقیقت ، شکر ممکن است با گذشت زمان اثر معکوس داشته باشد.

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف رژیم غذایی حاوی قند بالا می تواند احتمال بروز اختلالات خلقی در مردان و اختلالات مکرر خلقی را در مردان و زنان افزایش دهد.

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۹ نشان داد که مصرف منظم چربی های اشباع و قندهای اضافه شده به افزایش احساس اضطراب در بزرگسالان بالای ۶۰ سال مربوط می شود.

اگرچه مطالعات بیشتری برای تقویت رابطه بین خلق و خو و مصرف قند مورد نیاز است ، اما مهم است که در نظر بگیریم که چگونه رژیم غذایی و گزینه های زندگی منبع معتبر می تواند بر بهزیستی روانشناختی شما تأثیر بگذارد.

۲. می تواند توانایی شما را برای کنار آمدن با استرس ضعیف کند

اگر ایده شما برای کنار آمدن با استرس شامل بستنی است ، شما تنها نیستید. بسیاری از افراد وقتی احساس اضطراب می کنند به شیرینی ها روی می آورند.

به این دلیل که غذاهای شیرین می توانند توانایی بدن را در پاسخ به استرس ضعیف کنند.

قند می تواند با سرکوب محور غده فوق کلیوی هیپوفیز هیپوتالاموس (HPA) در مغز ، احساس درد و احساس ضعف کمتری داشته باشد که پاسخ شما به استرس را کنترل می کند.

منبع معتبر در دانشگاه کالیفرنیا ، دریافت که قند ترشح کورتیزول ناشی از استرس را در شرکت کنندگان زن سالم مهار می کند و احساس اضطراب و تنش را به حداقل می رساند. کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته می شود.

با این حال شیرینی های تسکین دهنده موقت ممکن است اعتماد شما را به قند بیشتر کرده و خطر چاقی و بیماری های مربوط به آن را افزایش دهند.

این مطالعه فقط به ۱۹ شرکت کننده زن محدود شد ، اما نتایج با سایر مطالعات منبع معتبر که ارتباط بین قند و اضطراب در موش صحرایی را بررسی کرده بود ، مطابقت داشت.

۳. شکر می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد

چرخه مصرف قند برای مدیریت احساسات شما فقط ممکن است احساس غم ، خستگی یا ناامیدی را بدتر کند.

مطالعات متعدد ارتباط بین رژیم های غذایی حاوی قند و افسردگی را یافته است.

مصرف زیاد قند باعث عدم تعادل در برخی مواد شیمیایی مغز می شود. این عدم تعادل می تواند منجر به افسردگی شود و حتی ممکن است خطر ابتلا به اختلال سلامت روانی را در طولانی مدت در برخی افراد افزایش دهد.

در حقیقت ، یک مطالعه ۲۰۱۷ نشان داد که مردانی که مقدار زیادی قند (۶۷ گرم یا بیشتر در روز) مصرف می کنند ۲۳ درصد بیشتر در معرض تشخیص افسردگی بالینی در طی ۵ سال هستند.

حتی اگر این مطالعه فقط مردان را درگیر کرده باشد ، ارتباط بین قند و افسردگی در زنان نیز وجود دارد.

۴. ترک شیرینی جات می تواند وحشتناک باشد

ترک شکر فرآوری شده ممکن است به همان سادگی که فکر می کنید نباشد.

ترک شکر در واقع می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، مانند:

اضطراب
تحریک پذیری
گیجی
خستگی

این امر باعث شده تا کارشناسان معتبر بررسی کنند که چگونه علائم ترک قند می تواند شبیه برخی از مواد اعتیاد آور باشد.

افرادی که مقادیر زیادی قند در رژیم غذایی خود مصرف می کنند در صورت قطع ناگهانی مصرف قند ، می توانند احساس فیزیولوژیک ترک را تجربه کنند.

۵. شکر قدرت مغز شما را از بین می برد

تحقیقات جدید نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی قند زیاد ، حتی در صورت عدم افزایش وزن زیاد یا مصرف بیش از حد انرژی ، می توانند عملکرد شناختی را مختل کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ دریافت که مصرف مقادیر بالای نوشیدنی های شیرین عملکردهای عصبی شناختی مانند تصمیم گیری و حافظه را مختل می کند.

اما یک مطالعه جدیدتر نشان داده است که داوطلبان سالم در ۲۰ سالگی نمرات بدتری در آزمایش های حافظه داشته و کنترل اشتها را پس از ۷ روز رژیم غذایی حاوی چربی اشباع شده و قندهای اضافی کاهش می دهند.

اگرچه مطالعات بیشتری برای ایجاد ارتباط واضح تری بین قند و شناخت لازم است ، اما لازم به ذکر است که رژیم شما می تواند بر سلامت مغز شما تأثیر بگذارد.

فقط به این دلیل که قند فرآوری شده را ریز یا محدود می کنید ، به این معنی نیست که باید لذت غذای با طعم شیرین (مواد غذایی طبیعی) را از خودتان دریغ کنید.
۱. دم پایی های لا انگشتی پاهای شما را در معرض باکتری ها ، عفونت های ویروسی و قارچی قرار می دهند.
ده دلیل که پوشیدن دمپایی لا انگشتی برای شما مضر است
. هر زمان که پای شما به خصوص کثیف می شود (به عنوان مثال ، هر زمان که دمپایی را در انظار عمومی می پوشید) ، احتمالاً آنها با برخی موارد ناسازگار مانند استافیلوکوک پوشانده شده اند. این باکتری می تواند پوست پای شما را تحریک کند یا (در بدترین حالت) منجر به قطع عضو شود. میزان شدید قرار گرفتن در معرض استافیلوکوک به این بستگی دارد که آیا زخم های باز دارید - مانند زخم های کوچک ناشی از لایه برداری در حین انجام پدیکوریا بریدگی ها .
بیماری پای ورزشکار ، یک عفونت قارچی خارش دار که بسیار مسری است ، در اثر تماس با سطوح آلوده نیز پخش می شود. وقتی تقریباً با پای برهنه را بروید ، اگر این قارچ در مسیر شما باشد ،مبتلا می شوید و همین امر در مورد ویروس عامل زگیل ، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نیز صدق می کند.

۲. دمپایی لا انگشتی سرعت شما را کاهش می دهد. یک مطالعه از دانشگاه اوبرن نشان داد که افرادی که دمپایی لا انگشتی دارند نسبت به افرادی که کفش ورزشی می پوشند قدم های کوچکتری برمی دارند.

۳. دمپایی لا انگشتی شما را بیش از حد دست و پا چلفتی می کند. این قدم های کوتاهی که هنگام پوشیدن دمپایی لا انگشتیی برمی دارید ، خطر لغزش (یا لگدمال شدن در میان جمعیت) را افزایش می دهد.

۴. دمپایی لا انگشتی به پاشنه های شما آسیب میزند. از آنجا که پاشنه شما با نیروی بیشتری به زمین برخورد می کند وقتی چیزی به جز تکه کف تازک پای شما را از زمین جدا نمی کند ، راه رفتن با دمپایی لا انگشتیت أثیر ضربه پاشنه را برجسته می کند ، که ممکن است در نهایت باعث درد شود - به خصوص اگر برای مدتی طولانی ایستاده اید یا راه می روید.

۵. می تواند تاول های وحشتناکی ایجاد کند. وقتی بند نازک تنها چیزی است که پای شما را در آن نگه می دارد ، هر بار که قدم برمی دارید ، این بند به پوست شما می مالد. این می تواند باعث تحریک و تاول شود. هنگامی که تاول ها ظاهر می شوند ، با یک زخم باز مواجه می شوید که باعث آسیب پذیری بیشتر شما در برابر عوامل بیماری زا می شود.

۶. دمپایی لا انگشتی می تواند به طور دائمی به انگشتان پا آسیب برساند.نکته ای که در اینجا وجود دارد: هنگام پوشاندن دمپایی لا انگشتی، انگشتان شما باید خیلی سخت تلاش کند تا آن را روی پا نگه دارد ، که با گذشت زمان باعث ایجاد بونیون می شود.

۷. دمپایی لا انگشتی باعث خراب شدن حالت ایستادن شما می شود. هر کفش فوق العاده تخت ، بیومکانیک شما را تغییر داده و بر وضعیت بدن شما تأثیر می گذارد.

۸. دمپایی لا انگشتی می تواند باعث درد شود. افرادی که کف پای صاف دارند برای نگه داشتن زانو ، باسن و پشت خود به پشتیبانی قوس نیاز دارند. در یک کفش تخت ، هیچ یک از این موارد وجود ندارد ، بنابراین مفاصل شما باید جبران کنند. این می تواند باعث صدمات بیش از حد در بدن از جمله تاندونیت آشیل (آسیب به تاندون که عضله ساق پا را به استخوان پاشنه متصل می کند) ، درد پاشنه و خارش اعصاب پشت شود.

۹. دمپایی لا انگشتی می توانند از مواد سمی ساخته شوند. تسمه های پلاستیکی ممکن است از لاتکس ساخته شده باشند که بسیاری از افراد به آن حساسیت دارند یا پلاستیک مملو از BPA که با سرطان های مختلفی در ارتباط است. آیا واقعاً می خواهید انگشتان پای شما با این مواد در تماس باشند؟ صندل هایی با بند پارچه ای یا چرمی را انتخاب کنید ، زیرا مواد طبیعی ایمن تر هستند.

تحقیقاتی در برخی کشورهای اروپایی انجام شده است که در مورد تاثیر کلم پیچ و خیار بر نرخ مرگ ویروس کرونا انجام شده است.

در این تحقیقات، محققان دریافتند که این امکان برای کشورهایی که خوردن کلم پیچ و خیار به میزان فراوان در رژیم غذایی آنان وجود دارد می تواند نرخ مرگ در ویروس کرونا را کاهش دهد.
افزایش میزان مصرف روزانه این سبزیجات به میزان یک گرم می تواند نرخ مرگ را کاهش دهد.

تحقیقات اولیه گزارش می داد که نرخ کشتار کووید- ۱۹ در کشورهایی که سبزیجات تخمیر شده را به میزان بالا مصرف می کرده اند، به نظر کم می رسد.
در این تحقیقات اینگونه مطرح شد که این اثر محافظتی احتمالا به خاطر فعالیت های آنتی اکسیدان این نوع مواد غذایی بر مقاومت انسولین است،‌ چون خیلی از سبزیجات اثرات آنتی اکسیدانی ضد دیابت و بیماری های قلبی دارند.

تیم تحقیقات این فرضیه را مطرح کردند که مصرف بالای سبزیجات خانواده کلم ها مثل بروکلی، کلم پیچ (سفید، قرمز) می تواند به نرخ پایین مرگ کرونا ویروس در کشورهای مصرف کننده این سبزیجات، مربوط باشد.
همچنین این گزارشات نشان می دادند که به میزان هر یک گرم افزایش مصرف کلم پیچ، ریسک مردن از طریق کووید-۱۹ به میزان ۱۳.۶ درصد کاهش می یافت و در مورد خیار به ازای هر یک گرم مصرف بیشتر ریسک مرگ تا ۱۵.۷ درصد کاهش می یافت.

ترکیبات طبیعی بی شماری از سبزیجات حاصل می شود که فعال کننده های موثر عامل رونویسی مربوط به اثرات آنتی اکسیدانی مثل Nrf2 می باشند.

سبزیجات خانواده کلم ها سرشار از سولفورافان هستند که یک فعال کننده موثر Nfr2 می باشند.

با این حال خیار که از این خانواده نمی باشد اما دارای ترکیبی به نام کوکوربیتاسین بی است که از طریق فعالسازی Nrf2 اثرات ضد التهابی و کاهنده قند خون را اعمال می کند.

اما در این میان کاهو کاملا اثر عکس دارد. برای محققین کاهو به یک معما تبدیل شده است و آنها توضیحی برای این موضوع ندارند.
کارشناسان در این تحقیقات متوجه شدند که نرخ مرگ و میر از طریق کرونا ویروس در کشورهایی که مصرف بالای کاهو داشته اند مثل ایتالیا و اسپانیا نسبت به کشورهایی که در آنها کاهوی کمتری مصرف می شده است مثل آلمان، بیشتر بوده است.

دکتر بوسکت گفته است که این تحقیقات و تحقیق دیگری که بر روی غذاهای تخمیر شده صورت گرفته است، ارتباط محکمی با Nrf2 و محافظت در برابر شدت سختی بیماری کرونا دارد.

البته محققان بر این موضوع تاکید دارند که این تحقیقات فقط تاثیر رژیم غذایی بر ویروس کرونا را بیان می کند و بخشی از فرضیه ایست که در مورد خواص آنتی اکسیدانی سبزیجات و تاثیر آن در پیشگیری از موارد حاد بیماری کروناست.
مورد دیگر اینکه این تحقیقات فقط محدود به کشورهای اروپایی بوده و نمی توان آن را برای سایر مناطق نیز در نظر گرفت.

تاثیر کلم و خیار در کورونا

کرونا چقدر روی کفش می ماند؟

کفش ها به دلیل ماهیتشان ، بسیار کثیف تر از لباس هستند. به همین دلیل ، آنها احتمالاً باکتری ها و سایر آلاینده ها را به داخل خانه منتقل می کنند.
یک مطالعه جدید که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها منتشر شده است (CDC) نشان می دهد که کرونا ویروس می تواند روی پاشنه های کفش زنده بماند.
در این تحقیق ، محققان نمونه ای از کفش های اعضای کادر پزشکی که در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانی در ووهان چین بودند ، گرفتند.
آن ها دریافتند که نیمی از نمونه ها برای SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث COVID-19 می شود ، مثبت بودند.
این یافته ها باعث شده است كه محققان اظهار كنند كه كفش های كادر پزشكی ممكن است به عنوان حامل بیماری عمل كند.
با این وجود ، متخصصان قبول دارند که بعید است ،‌کفش ها منبع مهمی برای انتقال کرونا ویروس باشد زیرا با کفش ها جوری برخورد می کنیم که باید(یعنی کفش ها مستقیما با دهان و دست ما برخورد ندارند)
با این وجود سعی کنید که هیچ گاه با کفش وارد خانه نشوید و کفش ها را بیرون از خانه دربیاورید تا مطمئن شوید که هیچ نوع ویروسی وارد خانه ی شما نشود.

آیا کرونا روی کفش می ماند کرونا روی کفش

منبع:
https://www.healthline.com

کرونا چقدر روی لباس می ماند؟

هنوز خیلی چیز ها هست که ما در مورد این ویروس نمی دانیم و هروزه اطلاعات بیشتری راجع به این ویروس کشف می شود.
اما در مورد لباس ها ،‌ ما این را فهمیده ایم که:‌
اگر شما برای قدم زدن به محله ی خود بروید یا بخواهید به فروشگاه بروید ،‌بسیار بعید است که از طریق لباس یا کفش خود با کرونا در تماس داشته باشید.
ما معتقد هتستیم که لباس و کفش منبع مهمی برای انتقال ویروس کرونا نیستند.
با توجه به گفته های دکتر هسو (Hsu) هیچ مورد مستندی در مورد انتقال ویروس از طریق کفش یا لباس هنوز ثبت نشده است.
کووید ۱۹ که یک بیماری تنفسی شبیه آنفولانزاست ،‌ از طریق قطرات تنفسی پخش می شود. سرفه یا عطسه فرد آلوده محتمل ترین راه برای انتقال بیماری به فرد سالم است.
با این حال ما می دانیم که ویروس کرونا می تواند خارج از بدن انسان روی سطوح مختلف زنده بماند که در صورت لمس می تواند باعث انتقال بیماری شود.
بسته به نوع سطح ، متخصصان تخمین می زنند که ویروس می تواند ،‌ چند ساعت تا چند روز زنده بماند.
در حالی که ویروس کرونا می تواند ۲ یا ۳ روز روی پلاستیک و فلز زنده بماند ، لباس به عنوان سطحی برای بقای آن در نظر گرفته نمی شود.
رطوبت نقش مهمی در زنده ماندن و پیشرفت ویروس ها دارد و ماهیت بیشتر مواد پارچه ای برای این امر مساعد نیست.
لباس ها معمولا به جای اینکه ساختار سختی داشته باشند ، شبکه مانند هستند که این امر می تواند بیشتر هوا را به آن سطح برساند.
در صورتی که کسی اطراف شما عطسه یا سرفه کرد یا جاهایی قرار گرفتید که نمی توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد ، سریعا لباس های خود را بشویید.
در بعضی موارد هم گفته شده است که ویروس کرونا روی لباس تا ۲ روز هم می تواند زنده بماند اما در کل ریسک ابتلا از طریق لباس کم است.

کرونا روی لباس آیا کرونا روی لباس می ماند

منبع:
https://www.healthline.com

123456789