خسارات جهانی گردشگری ناشی از کرونا در سال 2021 به 2 تریلیون دلار رسیده است

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که همه‌گیری کووید-19 در سال 2021، 2 تریلیون دلار ضرر برای گردشگری جهانی به همراه خواهد داشت، مشابه میزان سال گذشته، و بهبود این بخش را "کند" و "شکننده" توصیف کرد. این پیش‌بینی‌ها که توسط سازمان جهانی گردشگری مستقر در مادرید صادر شده است، در زمانی است که اروپا در حال مبارزه با افزایش عفونت‌های کووید است و جهان با یک جهش یافته جدید به نام Omicron مواجه است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، بخش گردشگری جهانی در سال گذشته به دلیل همه‌گیری این بیماری 2 تریلیون دلار (1.78 تریلیون یورو) از دست داده بود که آن را به یکی از بخش‌هایی تبدیل می‌کند که بیشترین آسیب را از بحران بهداشتی دیده است.

در حالی که این آژانس سازمان ملل که وظیفه ترویج گردشگری را بر عهده دارد تخمینی از عملکرد این بخش در سال آینده ندارد، چشم انداز میان مدت آن دلگرم کننده نیست.

او در بیانیه‌ای گفت: «علی‌رغم پیشرفت‌های اخیر، نرخ‌های متفاوت واکسیناسیون در سراسر جهان و گونه‌های جدید کووید-۱۹» مانند جهش یافته دلتا و Omicron «می‌تواند بر بهبودی کند و شکننده تأثیر بگذارد.»

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، به خبرگزاری فرانسه گفت: تحولات اخیر که با اعمال محدودیت‌های جدید در زمینه شیوع ویروس کرونا و اقدامات بسته در چندین کشور طی هفته‌های گذشته نشان داده شده است، نشان می‌دهد که این یک "وضعیت بسیار غیرقابل پیش بینی" است.

وی پیش از آغاز مجمع عمومی سالانه سازمان تجارت جهانی در روز سه شنبه در مادرید افزود: «این یک بحران تاریخی در صنعت گردشگری است، اما بار دیگر گردشگری این پتانسیل را دارد که خیلی سریع بهبود یابد.»

وی افزود: من واقعاً امیدوارم سال 2022 بسیار بهتر از سال 2021 باشد.
..