چگونه می توان جذب روغن غذا را در هنگام سرخ کردن کاهش داد؟

۱۴۰۰/۸/۱۹ ۲۰:۰:۱۲

صرف نظر از اینکه چقدر مراقب سلامتی خود هستیم ، مقاومت در برابر وسوسه پیش غذا های ترد مانند پنکیک و تنقلات چرب دشوار است و اکثر مردم تسلیم وسوسه می شوند اما بعداً به دلیل خراب شدن برنامه های رژیم غذایی احساس گناه می کنند. برای جلوگیری از هرگونه تأثیر منفی بر سلامتی ، چند روش وجود دارد که می توان با آنها جذب روغن را در حین سرخ کردن کاهش داد:

انتخاب یک ماهیتابه تمیز

یک ماهیتابه تمیز و از جنس استنلس استیل انتخاب کنید و مطمئن شوید که حاوی رگه یا لایه های سوخته غذا نیست ، مخصوصاً اگر قصد دارید کلوچه یا تنقلاتی را که در آرد آغشته شده اید بپزید ، زیرا این امر منجر به جذب بیش از حد روغن شده و طعم آن را خراب می کند. مواد غذایی ، علاوه بر آن ، رسوبات موجود در تابه می توانند به پنکیک بچسبند ، سرخ کردن را دشوار کرده و باعث جذب روغن بیشتری شوند.

مراقب باشید پای ها را با آرد زیاد نپوشانید

اگر می خواهید جذب روغن در پنکیک یا تنقلات را کاهش دهید ، حتماً آنها را با مخلوط نازکی از آرد همه منظوره ، آرد برنج یا آرد ذرت بپوشانید. زیرا حاوی گلوتن است که به چسبیدن میان وعده ها و کاهش جذب روغن کمک می کند. از گذاشتن بیش از حد آرد خودداری کنید ، زیرا آرد زیاد منجر به جذب بیش از حد روغن می شود.

غذاها را قبل از سرخ کردن بجوشانید

برای کاهش جذب روغن در غذاهای سرخ شده ، بهترین راه این است که قبل از سرخ کردن سبزیجات یا گوشت را تا حدی بجوشانید.

روغن را با حوله های کاغذی پاک کنید

روغن اضافی روی غذاها را می توان با دستمال یا دستمال کاغذی پاک کرد تا مصرف روغن اضافی کاهش یابد.

درجه حرارت بالا
قبل از سرخ کردن میان وعده ها دمای روغن را بررسی کنید. پخت در دمای بالا به کاهش جذب روغن کمک می کند و بهترین راه برای این کار این است که قبل از سرخ کردن پیش غذا دماسنج آشپزخانه را در دست داشته باشید. این نه تنها تضمین می کند که غذا از داخل به طور کامل پخته شده باشد ، بلکه در عین حال غذا را ترد کرده و چرب نمی کند.

استفاده از مایعات گازدار
یکی دیگر از راههای آسان برای کاهش جذب روغن ، افزودن مقدار کمی مایع گازدار یا جوش شیرین به مخلوط است.این کار به آزاد شدن حباب های گاز کمک می کند ، همچنین جذب روغن را در حین سرخ شدن کاهش می دهد.