چرا نباید بعد از آرایش از لنزهای تماسی استفاده کنید؟

۱۴۰۰/۸/۲۸

اگرچه مردم با گذاشتن لنزهای چشمی در چشمان خود احساس راحتی می کنند ، شارون کوپلند ، متخصص چشم هشدار می دهد که استفاده نادرست از آرایش با لنزهای تماسی می تواند آثار منفی داشته باشد. به گفته کوپلند ، اگر زنی قبل از لنزهای چشمی آرایش کند ، احتمال آسیب بیشتر به چشم ها وجود دارد ، زیرا قرار دادن لنزها پس از آرایش منجر به آلودگی و آسیب به لنزها و آلودگی چشم ها با آرایش می شود و منجر به تحریک می شود. کوپلند توصیه می کند ، لنزها را با دقت بعد از تمیز کردن قرار دهید و آرایش را به درستی پاک کنید و از اعتبار همه محصولات آرایشی اطمینان حاصل کنید.

اغلب اوقات ، محصولات آرایشی به دو دلیل باید جایگزین شوند ، اولین دلیل این است که محصولات قدیمی ممکن است به معنای ریزش تعداد بیشتری از پوسته ها در چشم باشد ، و دوم این که لوازم آرایش قدیمی و اپلیکاتورهایی مانند برس ریمل می توانند جایی برای تجمع باکتری ها باشند.

باکتری ها می توانند باعث ایجاد کراتیت شوند. که باعث درد ، تاری دید ، حساسیت به نور و اشک در چشم می شود.

کراتیت معمولاً در نتیجه کثیف شدن لنزهای تماسی ، نگهداری نامناسب آنها در آب یا یک کیف ناپاک یا استفاده از آنها در طول شب است.

در این مورد ، متخصصان توصیه می کنند که آرایشتان را در اسرع وقت بشویید و لنزها را با یک جفت تمیز یا جدید جایگزین کنید. همچنین توصیه می شود زنانی که از لنز استفاده می کنند ، به جای روغن از محصولات حاوی آب استفاده کنند و هرگز از لوازم آرایش دوستان خود استفاده نکنند.

مراقبت از چشم
شارون کوپلند توصیه می کند که لنزها در محفظه ای در بسته نگهداری شوند ، لنزهای رنگی ماهانه را بعد از 30 روز دور بیاندازید ، زیرا آنها فقط 30 روز ماندگاری دارند.

باید از محلول استریل به جای آب برای تمیز کردن لنزها استفاده کرد چرا که ممکن است حاوی مقدار زیادی باکتری باشد ، از جمله میکروارگانیسم به نام آکانتاموبا که باعث سوزش و التهاب چشم می شود.

همچنین مهم است که با لنزها در چشم نخوابید و لنزهای تماسی را هنگام دوش گرفتن در چشم ها نگه ندارید ، زیرا به گفته کارشناسان این امر ممکن است منجر به از دست دادن بینایی شود.

این نکته بسیار مهم است که لنزهای خود را طبق توصیه تعویض کرد.
..