وقتی صحبت از غذا خوردن در خارج از خانه به میان می آید، آخرین چیزی که می خواهید این است که یک تجربه ترسناک داشته باشید.تجربه غذاخوری قرار است سرگرم کننده باشد و ترسناک نباشد، اما برخی رستوران ها هستند که در حین غذا خوردن، تجربه وحشتناکی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

در اینجا ترسناک ترین رستوران های جهان را با هم مرور می کنیم:

غذاخوری در آسمان، بلژیک (Dinner in the Sky)


dinner in the sky


این رستوران یک وعده غذایی را در ارتفاع بالا روی میزهای آزاد سرو می کند. هنگام صرف غذا، 22 مشتری به صندلی هایی بسته می شوند که سپس به سمت بالا بلند می شوند تا بتوانند منظره ای خیره کننده از شهر داشته باشند. مشتری ها همچنین باید قبل از ورود و نشستن روی یکی از این صندلی ها، معافیت بیمه ای 10 میلیون دلاری را امضا کنند. این رستوران در سرتاسر دنیا شعبه دارد.


رستوران نیو لاکی، احمدآباد، هند


new lucky restaurant


عبارت "شام با مردگان" در این رستوران با ده ها سنگ قبر و تابوت های سنگی پوشیده شده توسط نرده های فولادی، کاملا صادق است. اعتقاد بر این است که این قبرها متعلق به افراد مقدس هستند.


Dan Le Noire، نیویورک، ایالات متحده آمریکا
چه چیزی می تواند ترسناک تر از خوردن در تاریکی باشد؟ خوب، تعجب خواهید کرد اگر بدانید که همه وسایل ساطع کننده نور (از جمله گوشی شما) در این رستوران ممنوع است و شما باید کاملاً در تاریکی غذا بخورید. همچنین ترسناک ترین قسمت این است که باید با غریبه ها سر یک میز بنشینید.



فوریزا مدیسیا، ایتالیا
این رستوران که از سال 2007 شروع به کار کرده است، یکی از رستوران‌های محبوب ایتالیا است و در لافوریزا (قلعه) واقع شده است، یک قلعه رنسانس که در سال 1474 ساخته شده و امروزه به عنوان یک زندان با حداکثر امنیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنچه مهم است این واقعیت است که غذا توسط زندانیان آماده شده و به دلایل امنیتی در ظروف پلاستیکی سرو می شود.

این رستوران به قدری محبوب است که از هفته ها قبل رزرو می شود. نه تنها این، بلکه زندانیان با نواختن پیانو از مهمانان پذیرایی می کنند.
گوشت گیاهی چیست؟ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۶:۰:۷

گوشت گیاهی در سرتاسر جهان به طور فزاینده ای محبوب می شود و بسیاری از شرکت هایی که در تولید گوشت وگان تخصص دارند، برای کسانی که می خواهند از رژیم غذایی وگان پیروی کنند و در عین حال نمی خواهند طعم گوشت را از دست بدهند، شروع به کار کرده اند. این نوع گوشت از خصوصیات گوشت حیوانات تقلید می کند و برای تهیه غذاهایی مانند همبرگر، ناگت، سوسیس، استیک و ... انتخابی محبوب است.

برخی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای تهیه این نوع گوشت به عنوان یک گزینه سالم عبارتند از پروتئین گیاهی، گلوتن، لوبیا، سویا و برنج. در حالی که از موادی مانند روغن نارگیل، ادویه ها و عصاره آب چغندر برای بهبود طعم و ظاهر گوشت گیاهی استفاده می شود. گفته می شود که گوشت گیاهی به دلیل موادی که در تهیه آن استفاده می شود، گرانتر از گوشت حیوانات است.

گوشت‌های گیاهی معمولاً وقتی در حد اعتدال و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند، سالم‌تر تلقی می‌شوند و وقتی در مورد محتوای غذایی گوشت گیاهی صحبت می کنیم، حاوی پروتئین بیشتر، چربی اشباع کمتر و کلسترول کمتری است.

برعکس، گوشت‌های گیاهی سرشار از سدیم هستند تا آنها را خوش طعم کنند و ماندگاری آنها را افزایش دهند. این می تواند تنها دلیلی باشد که چرا باید گوشت های گیاهی را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا سدیم اضافی در بدن می تواند خطر سکته و فشار خون بالا را افزایش دهد.

اگر گوشت گیاهی را با گوشت واقعی مقایسه کنیم، بدون شک سالم‌تر از آن چیزی است که هست، اما اعتدال و تعادل کلیدی است و بهتر است، مطمئن شوید که همیشه این گوشت را در حد اعتدال مصرف می کنید و در مصرف آن افراط نکنید.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که فراموشی شکلی از یادگیری است که به دسترسی به اطلاعات مهمتر کمک می کند. کارشناسان کالج ترینیتی دوبلین و دانشگاه تورنتو گفتند که خاطرات "از دست رفته" ناپدید نمی شوند، اما قابل دسترسی نیستند، و توضیح دادند که آنها به طور دائم در نورون ها ذخیره می شوند، جایی که مغز تصمیم می گیرد برخی را برای دسترسی نگه دارد و بقیه را نادیده می گیرد.
این مطالعه توسط دانشمندان علوم اعصاب توماس رایان از ترینیتی کالج دوبلین و پل فرانکلند از دانشگاه تورنتو انجام شد. دکتر رایان گفت: "حافظه ها در گروه هایی از نورون ها به نام سلول های انگرام ذخیره می شوند و یادآوری موفقیت آمیز شامل فعال سازی مجدد این گروه ها است." رایان توضیح داد که پسوند منطقی این است که فراموشی به معنای ناتوانی در فعال سازی مجدد سلول های انگرام است.
حافظه ها وجود دارند، اما اگر گروه های انتخاب شده را نتوان فعال کرد، نمی توان آنها را به خاطر آورد. گویی این خاطرات در گاوصندوقی ذخیره می شوند که برای باز کردن قفل آن نمی توان رمز را به خاطر آورد.

همه ما نمی توانیم برای ادامه کارمان یک چرت کوتاه داشته باشیم، اما کارشناسان یک ترفند ساده را ارائه می دهند که فوایدی مشابه چرت زدن دارد و به کاهش اثرات کم خوابی کمک می کند.

طبق تحقیقات دانشگاه ایالتی اورگان، زمانی که افراد پرمشغله زمانی برای چرت زدن ندارند، ممکن است بتوانند با تمرینات تمرکز حواس مانند مدیتیشن شارژ شوند. چارلز مورنیکس، نویسنده اصلی این مطالعه و دانشیار دانشگاه میسوری، می گوید: «شما نمی توانید خواب را با تمرینات بیداری جایگزین کنید، اما ممکن است به جبران و ایجاد درجه ای از استراحت کمک کنند.»

محققان از 105 کارآفرین در آمریکا پرسیدند که چقدر خسته هستند، چقدر می خوابند و آیا در تمرینات ذهن آگاهی شرکت می کنند یا خیر. بیش از 40 درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که به طور متوسط ​​50 ساعت در هفته یا بیشتر کار می کنند و کمتر از شش ساعت در شب می خوابند. کسانی که بیشتر می‌خوابیدند یا در بالاترین سطح ورزش بیداری شرکت می‌کردند، سطوح پایین‌تری از خستگی را گزارش کردند.

این مقاله تحقیقاتی می‌گوید: «مدل ما افزایش 70 دقیقه تمرین بیداری در هفته را پیشنهاد می‌کند که معادل 44 دقیقه خواب اضافی در هر شب است تا خستگی ادراک شده در بین کارآفرینان نمونه ما را کاهش دهد که معادل 10 دقیقه در روز است.»

مطالعه دوم که شامل 329 کارگر بود به همین نتیجه رسید و در این مطالعه، محققان تمایز مهمی را ایجاد کردند: کسانی که به اندازه کافی می خوابیدند، اما هنوز خسته بودند، مدیتیشن به آنها کمک نمی کرد. با انجام تمرینات ذهن آگاهی تا حدودی، اما زمانی که شما کمبود خواب را تجربه نمی کنید، بیدار بودن این احساس خستگی را بهبود نمی بخشد.

ذهن آگاهی قبل از اینکه منجر به خستگی شود، استرس را تنظیم و کاهش می دهد. از سوی دیگر، خواب پس از احساس خستگی، انرژی و خودکنترلی را بازیابی می کند. ذهن آگاهی نوعی تمرین است که در آن آرام می نشینید و بر احساس خود تمرکز می کنید. ممکن است شامل تمرینات تنفسی یا مدیتیشن اسکن بدن برای شل کردن عضلات باشد.

روش 4-7-8 یک تمرین تنفسی ساده است که می توانید آن را امتحان کنید:
شروع به تنفس از طریق بینی کنید و تا ۴ شماره بشمرید.
نفس را برای هفت ثانیه نگه دارید.
به مدت هشت ثانیه به آرامی از طریق دهان بازدم کنید.
این روند را تکرار کنید.

اگرچه خروپف یک رفتار غیرارادی است، اما وضعیت خواب شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به گفته یک متخصص خواب، افرادی که به پشت می‌خوابند ممکن است بیشتر خروپف کنند. این متخصص با بیان اینکه خوابیدن به پهلو به جای پشت بهترین راه برای پیشگیری از خروپف است، گفت: در هنگام خوابیدن به پشت، نیروی جاذبه زبان را به سمت دهان هل می دهد و راه های هوایی را مسدود می کند.

این متخصص برای کسانی که تغییر از خوابیدن به پشت به پهلو مشکل است، توصیه می‌کند: «از خم کردن چانه به سینه یا پایین نگه داشتن سر خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند راه‌های هوایی را مسدود کند و تنفس را دشوارتر کند. دست‌ها را در اطراف کمر نگه دارید یا به موازات پهلوها قرار دهید.»

با این حال، وضعیت بدن تنها دلیل خروپف نیست و طبق NHS، اضافه وزن می تواند باعث خروپف شود.

وی خاطرنشان کرد: اضافه وزن می تواند منجر به خروپف شود، زیرا بافت اطراف گردن و گلو را افزایش می دهد و این یعنی احتمال ریزش راه هوایی در هنگام خواب بیشتر است.

این متخصص توضیح داد که خلاص شدن از وزن با ورزش عضلات گردن برای جلوگیری از خروپف می تواند کمک کننده باشد و به از بین رفتن بافت اضافی کمک می کند همچنین افزایش نوشیدن آب در طول روز نیز می تواند خروپف هنگام خواب را کاهش دهد.

او با تاکید بر رژیم غذایی، گفت: "اگر معده در شب پر باشد، دیافراگم ممکن است فضای کافی برای گشاد شدن در طول تنفس نداشته باشد و خواب را مختل کند."

همچنین در پایان توضیح داد: خروپف بلندتر و مکررتر از کم خوابی است و برای جلوگیری از خستگی باید از برنامه منظم خواب پیروی کرد، قبل از خواب از تماشای صفحه نمایش پرهیز کرد، شام سبک و سالم خورد، از لبنیات که احتقان را افزایش می دهد دوری کرد و غذاهای غنی از پروتئین را در اقلام شام مانند ماهی سالمون، ماهی تن و بوقلمون بخورید که با ترشح مخاط مبارزه می کند و به جلوگیری از خروپف کمک می کند.
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435