مجله Women's Health گزارش داد که روغن درخت چای فواید زیادی برای زیبایی زنان دارد. دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و قارچ کش است و از بهبود زخم ها پشتیبانی می کند. مجله سلامت و زیبایی توضیح داد که به لطف این مزایا، روغن درخت چای سلاحی موثر برای مبارزه با جوش، ناخالصی های پوستی و قارچ ناخن است، همچنین راه حلی مناسب برای مشکل پوست چرب است و به آرام کردن پوست تحریک شده کمک می کند.

همچنین می توان از روغن درخت چای برای رفع مشکل خشکی پوست سر که از خارش رنج می برد استفاده کرد و از روغن آن به عنوان دهانشویه برای از بین بردن بوی بد استفاده کرد.

علاوه بر این، قطره‌های روغن درخت چای را می‌توان به آب حمام اضافه کرد تا از تنش‌های روانی خلاص شد و به احساس آرامش رسید.

مجله آلمانی "فرویندین" نشان داد که کره کاکائو در ذهن بسیاری از افراد با شکلات خوشمزه مرتبط است ، اما از آن به عنوان یک لوازم آرایشی با کیفیت بالا یاد می شود که به پوست صافی فوق العاده و آبرسانی شدید می بخشد و موها را براق و نرم می کند. کره کاکائو حاوی بسیاری از مواد با کیفیت بالا مانند آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و ویتامین ها است که باعث نرم شدن و مرطوب شدن پوست ، تغذیه موهای شکننده و درخشان شدن آنها می شود و اسیدهای چرب به ویژه برای خشکی پوست مفید بوده و به آن رطوبت مطلوبی می بخشد.

این مجله آلمانی افزود کره کاکائو حاوی ویتامین E و K است که به دلیل خواص مثبت خود شناخته شده اند. ویتامین E برای مبارزه با پیری پوست و همچنین یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند ، بنابراین از پوست در برابر تأثیرات مضر خارجی محافظت می کند ، سلول ها را تقویت کرده و به آنها رطوبت می دهد.

مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم پوست را مرطوب می کند ، اسیدهای چرب اشباع به مقاومت در برابر خشکی پوست و ترک خوردن لب ها کمک می کند ، اسید لینولئیک به تجدید سلول ها کمک می کند و هنگام استفاده از اسپری کره کاکائو پس از آفتاب گرفتن ، پوست را آرام می کند و تولید کلاژن را تحریک می کند ، علاوه بر این خلاص شدن از شر علائم کشش پوست از دیگر فواید کره کاکائوست.

بریژیت هوبر ، متخصص زیبایی آلمانی گفت که برنزه پوست که در تابستان به دلیل آفتاب گرفتن به دست آمده است ، به دلیل برخی عوامل مانند خشکی و تماس با آب به سرعت محو می شود. جایی که رنگ برنزی جذاب به سرعت از بین می رود و مقیاس ها و لکه های رنگی ظاهر می شوند. با مقابله با خشکی ، استفاده از کرم ها ، که حاوی مواد مرطوب کننده مانند آلوئه ورا ، هیالورونیک اسید یا پانتنول هستند ، برنزه شدن پوست را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید.

همچنین ، لوازم آرایشی غنی از چربی برای این منظور مناسب است. همانطور که لایه محافظ طبیعی پوست را از یک طرف حفظ می کند و از طرف دیگر از ایجاد پوسته جلوگیری می کند.

همچنین مهم است که از دوش آب گرم اجتناب کنید. زیرا باعث خشک شدن پوست می شود.
علت بوی بد دهان چیست؟ ۱۴۰۰/۸/۳۰ ۲۰:۰:۱۱

انجمن متخصصین گوش و حلق و بینی آلمان گفت که انتشار بوی بد از دهان با وجود مراقبت های خوب دهان و دندان ، زنگ خطر را به صدا در می آورد. ممکن است نشان دهنده التهاب لثه ، سینوزیت ، لوزه یا فارنژیت باشد.

انجمن توضیح داد که انتشار بوی اسیدی از دهان به دلیل التهاب غشای مخاطی معده یا یکی از تومورهای مری است.

این بو همچنین می تواند نشانه دیابت باشد ، در حالی که بوی ادرار یا آمونیاک از دهان نشان دهنده مشکلات کلیوی مانند نارسایی کلیه است.

در هر صورت ، شما باید با یک پزشک مشورت کنید تا دلیل واقعی انتشار بوی بد از دهان با وجود مراقبت های خوب دهان و دندان را بررسی کنید.

استرس ، آلودگی ، شیوه زندگی ناسالم و انتخاب غذای نامناسب به کیفیت نامناسب مو و ریزش مو کمک می کند ، اما مشکل ریزش مو در بین افراد مبتلا به ویروس کرونا جدید به شدت افزایش یافته است. از آنجا که یوگا به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند ، در کاهش اثرات کرونا بر روی مو نیز مفید است.

در زیر حرکات یوگای مفید برای ریز مو آمده است:

تنفس سریع
راحت روی زمین بنشینید و پاهایتان را روی هم قرار دهید ، دست ها را روی زانو قرار دهید ، کف دست ها رو به بالا باشد. ستون فقرات خود را صاف نگه دارید ، از طریق بینی نفس بکشید و ناف و معده خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید. سپس به سرعت نفس را از بینی خود را بیرون دهید و ناف و شکم را به موقعیت قبلی خود بازگردانید. این روند را 10 بار تکرار کنید.

تنفس متقابل بینی
به راحتی روی زمین بنشینید و پاها را صاف و ستون فقرات را راست نگه دارید. چندین بار دم و بازدم کنید تا در این حالت احساس راحتی کنید. دست چپ خود را در حالت مدیتیشن روی زانو قرار دهید.

انگشت وسط و اشاره دست راست را تا کنید ، سپس سوراخ بینی راست را با انگشت شست دست راست ببندید و از طریق سوراخ بینی سمت چپ عمیق نفس بکشید. بعد سوراخ بینی سمت چپ را با شست و انگشت کوچک خود ببندید و حرکت را تکرار کنید.

موقعیت میز
مانند یک میز با بدن خود موضع بگیرید. شانه های شما باید مستقیماً زیر مچ دست و باسن شما بالای زانو باشد.

نفس بکشید و باسن خود را بالا بیاورید. در همان زمان ، آرنج و زانوها را صاف کنید تا شکل V معکوس ایجاد شود. دست خود را به زمین فشار دهید و گردن خود را صاف کنید. گوشها باید دستها را لمس کنند. به ناف نگاه کنید و نفس بکشید. مکث کنید ، سپس زانوها را خم کرده و به حالت میز برگردید.

موقعیت خم شدن به جلو
پاها را در حالت ایستاده از هم باز کنید. نفس بکشید و هر دو دست خود را به سمت سقف دراز کنید ، سپس بازدم کنید و به جلو خم شوید. نوک انگشتان خود را به زمین بیاورید. مکث کنید ، سپس نفس بکشید و دستان خود را به آرامی روی باسن خود قرار دهید.

موقعیت استراحت شانه
به پشت دراز بکشید و پاها را کنار هم قرار داده و دست ها را در کنار خود قرار دهید. تا جایی که ممکن است پاها ، باسن و پشت خود را به آرامی بالا بیاورید ، دست ها و آرنج ها را حمایت کنید. سعی کنید ستون فقرات و پاهای خود را با قرار دادن کل وزن بدن خود روی شانه ها و بالای بازوها صاف کنید. وزن بدن خود را روی گردن یا سر خود قرار ندهید. در این حالت دم و بازدم را به مدت 15 تا 30 ثانیه انجام دهید.

موقعیت الماس
روی تشک بنشینید و زانوها را کنار هم قرار دهید و کف دست ها روی ران ها قرار گیرد. مطمئن شوید که پاهای شما کمی از یکدیگر فاصله دارند. بین ساق پاهای خود بنشینید و پاها را به باسن خود نزدیک کنید و ستون فقرات خود را راست نگه دارید. دست ها را دراز کرده و کف دست ها را روی زانو قرار دهید. دو دقیقه در این حالت بنشینید و به تدریج زمان بندی را افزایش دهید.
123456789101112131415161718192021222324