گوشت گیاهی چیست؟

۱۴۰۰/۱۲/۲۶

گوشت گیاهی در سرتاسر جهان به طور فزاینده ای محبوب می شود و بسیاری از شرکت هایی که در تولید گوشت وگان تخصص دارند، برای کسانی که می خواهند از رژیم غذایی وگان پیروی کنند و در عین حال نمی خواهند طعم گوشت را از دست بدهند، شروع به کار کرده اند. این نوع گوشت از خصوصیات گوشت حیوانات تقلید می کند و برای تهیه غذاهایی مانند همبرگر، ناگت، سوسیس، استیک و ... انتخابی محبوب است.

برخی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای تهیه این نوع گوشت به عنوان یک گزینه سالم عبارتند از پروتئین گیاهی، گلوتن، لوبیا، سویا و برنج. در حالی که از موادی مانند روغن نارگیل، ادویه ها و عصاره آب چغندر برای بهبود طعم و ظاهر گوشت گیاهی استفاده می شود. گفته می شود که گوشت گیاهی به دلیل موادی که در تهیه آن استفاده می شود، گرانتر از گوشت حیوانات است.

گوشت‌های گیاهی معمولاً وقتی در حد اعتدال و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند، سالم‌تر تلقی می‌شوند و وقتی در مورد محتوای غذایی گوشت گیاهی صحبت می کنیم، حاوی پروتئین بیشتر، چربی اشباع کمتر و کلسترول کمتری است.

برعکس، گوشت‌های گیاهی سرشار از سدیم هستند تا آنها را خوش طعم کنند و ماندگاری آنها را افزایش دهند. این می تواند تنها دلیلی باشد که چرا باید گوشت های گیاهی را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا سدیم اضافی در بدن می تواند خطر سکته و فشار خون بالا را افزایش دهد.

اگر گوشت گیاهی را با گوشت واقعی مقایسه کنیم، بدون شک سالم‌تر از آن چیزی است که هست، اما اعتدال و تعادل کلیدی است و بهتر است، مطمئن شوید که همیشه این گوشت را در حد اعتدال مصرف می کنید و در مصرف آن افراط نکنید.
..