مکان های غیرمنتظره ای که کپک در آنها پنهان می شود

۱۴۰۰/۱۲/۲۱

کشف کپک در خانه می تواند هشدار دهنده باشد، زیرا انباشته شدن کپک می تواند منجر به بیماری های جدی شود. در حالی که در برخی از مکان‌ها ممکن است انتظار پیدا کردن کپک را داشته باشید، ممکن است در مکان‌هایی نیز ظاهر شود که انتظارش را ندارید. بلیندا اورینگهام، بنیانگذار برند تمیزکننده خانه Bondi Wash، با روزنامه بریتانیایی Express صحبت کرد تا برخی از این مکان‌ها و نحوه تشخیص آنها را برجسته کند.

وجود کپک ممکن است در اطراف پنجره‌ها، حمام‌ها یا اتاق‌هایی که مستعد متراکم شدن هستند مانند آشپزخانه رایج باشد، با این حال خانم اورینگهام می‌گوید این ایده خوبی است که برای جستجوی کپک به چیزی بیش از چشم‌های خود تکیه کنید.

خانم اورینگهام می‌افزاید: "بینی شما اغلب راهنمای خوبی است. اگر بوی کپک زدگی را در یک اتاق یا منطقه به مشام می رسد، این نشانه رشد کپک است و تکیه کردن به حس بویایی به ویژه برای آشکار کردن مناطق پنهانی که ممکن است کپک ایجاد شده باشد مفید است. "

علاوه بر دیوارها یا مبلمان، کپک می تواند در داخل یا زیر فرش و قالیچه نیز شروع به رشد کند. «در صورت رطوبت زیاد یا خیس شدن فرش، کپک می تواند در فرش و کف رشد کند و این یک مشکل بزرگ است و فرش یا شاید در بعضی موارد کفئوش ها باید تعویض شوند.»

هاگ‌های کپک می‌توانند تقریباً در هر جایی که رطوبت وجود داشته باشد رشد کنند. در بسیاری از موارد، در صورت ریختن یا نشت در نزدیکی فرش، کپک‌ها روی فرش شما شروع به شکل‌گیری می‌کنند.
..