یک ترفند ساده برای بازگرداندن انرژی در 10 دقیقه

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۸:۰:۸

همه ما نمی توانیم برای ادامه کارمان یک چرت کوتاه داشته باشیم، اما کارشناسان یک ترفند ساده را ارائه می دهند که فوایدی مشابه چرت زدن دارد و به کاهش اثرات کم خوابی کمک می کند.

طبق تحقیقات دانشگاه ایالتی اورگان، زمانی که افراد پرمشغله زمانی برای چرت زدن ندارند، ممکن است بتوانند با تمرینات تمرکز حواس مانند مدیتیشن شارژ شوند. چارلز مورنیکس، نویسنده اصلی این مطالعه و دانشیار دانشگاه میسوری، می گوید: «شما نمی توانید خواب را با تمرینات بیداری جایگزین کنید، اما ممکن است به جبران و ایجاد درجه ای از استراحت کمک کنند.»

محققان از 105 کارآفرین در آمریکا پرسیدند که چقدر خسته هستند، چقدر می خوابند و آیا در تمرینات ذهن آگاهی شرکت می کنند یا خیر. بیش از 40 درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که به طور متوسط ​​50 ساعت در هفته یا بیشتر کار می کنند و کمتر از شش ساعت در شب می خوابند. کسانی که بیشتر می‌خوابیدند یا در بالاترین سطح ورزش بیداری شرکت می‌کردند، سطوح پایین‌تری از خستگی را گزارش کردند.

این مقاله تحقیقاتی می‌گوید: «مدل ما افزایش 70 دقیقه تمرین بیداری در هفته را پیشنهاد می‌کند که معادل 44 دقیقه خواب اضافی در هر شب است تا خستگی ادراک شده در بین کارآفرینان نمونه ما را کاهش دهد که معادل 10 دقیقه در روز است.»

مطالعه دوم که شامل 329 کارگر بود به همین نتیجه رسید و در این مطالعه، محققان تمایز مهمی را ایجاد کردند: کسانی که به اندازه کافی می خوابیدند، اما هنوز خسته بودند، مدیتیشن به آنها کمک نمی کرد. با انجام تمرینات ذهن آگاهی تا حدودی، اما زمانی که شما کمبود خواب را تجربه نمی کنید، بیدار بودن این احساس خستگی را بهبود نمی بخشد.

ذهن آگاهی قبل از اینکه منجر به خستگی شود، استرس را تنظیم و کاهش می دهد. از سوی دیگر، خواب پس از احساس خستگی، انرژی و خودکنترلی را بازیابی می کند. ذهن آگاهی نوعی تمرین است که در آن آرام می نشینید و بر احساس خود تمرکز می کنید. ممکن است شامل تمرینات تنفسی یا مدیتیشن اسکن بدن برای شل کردن عضلات باشد.

روش 4-7-8 یک تمرین تنفسی ساده است که می توانید آن را امتحان کنید:
شروع به تنفس از طریق بینی کنید و تا ۴ شماره بشمرید.
نفس را برای هفت ثانیه نگه دارید.
به مدت هشت ثانیه به آرامی از طریق دهان بازدم کنید.
این روند را تکرار کنید.