نکاتی برای مبارزه با خروپف هنگام خواب

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۰:۷

اگرچه خروپف یک رفتار غیرارادی است، اما وضعیت خواب شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به گفته یک متخصص خواب، افرادی که به پشت می‌خوابند ممکن است بیشتر خروپف کنند. این متخصص با بیان اینکه خوابیدن به پهلو به جای پشت بهترین راه برای پیشگیری از خروپف است، گفت: در هنگام خوابیدن به پشت، نیروی جاذبه زبان را به سمت دهان هل می دهد و راه های هوایی را مسدود می کند.

این متخصص برای کسانی که تغییر از خوابیدن به پشت به پهلو مشکل است، توصیه می‌کند: «از خم کردن چانه به سینه یا پایین نگه داشتن سر خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند راه‌های هوایی را مسدود کند و تنفس را دشوارتر کند. دست‌ها را در اطراف کمر نگه دارید یا به موازات پهلوها قرار دهید.»

با این حال، وضعیت بدن تنها دلیل خروپف نیست و طبق NHS، اضافه وزن می تواند باعث خروپف شود.

وی خاطرنشان کرد: اضافه وزن می تواند منجر به خروپف شود، زیرا بافت اطراف گردن و گلو را افزایش می دهد و این یعنی احتمال ریزش راه هوایی در هنگام خواب بیشتر است.

این متخصص توضیح داد که خلاص شدن از وزن با ورزش عضلات گردن برای جلوگیری از خروپف می تواند کمک کننده باشد و به از بین رفتن بافت اضافی کمک می کند همچنین افزایش نوشیدن آب در طول روز نیز می تواند خروپف هنگام خواب را کاهش دهد.

او با تاکید بر رژیم غذایی، گفت: "اگر معده در شب پر باشد، دیافراگم ممکن است فضای کافی برای گشاد شدن در طول تنفس نداشته باشد و خواب را مختل کند."

همچنین در پایان توضیح داد: خروپف بلندتر و مکررتر از کم خوابی است و برای جلوگیری از خستگی باید از برنامه منظم خواب پیروی کرد، قبل از خواب از تماشای صفحه نمایش پرهیز کرد، شام سبک و سالم خورد، از لبنیات که احتقان را افزایش می دهد دوری کرد و غذاهای غنی از پروتئین را در اقلام شام مانند ماهی سالمون، ماهی تن و بوقلمون بخورید که با ترشح مخاط مبارزه می کند و به جلوگیری از خروپف کمک می کند.