خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

۱۴۰۰/۸/۹ ۰:۰:۱۱

کره بادام زمینی خمیری است که از بادام زمینی بو داده خشک تهیه شده است و طعم فوق العاده و متمایزی دارد. اما فواید و ارزش غذایی کره بادام زمینی چیست؟ بسیاری از مردم کره بادام زمینی را با قرار دادن روی نان تست یا قرار دادن در ساندویچ می خورند . منشا بادام زمینی از قاره آمریکا است و سپس شروع به گسترش در سراسر جهان کرد. کره بادام زمینی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که سلامت قلب را افزایش داده و سطح قند خون را بهبود می بخشد. همچنین می تواند برای افرادی که وزنه برداری یا بدنسازی را تمرین می کنند به کاهش وزن و افزایش اندازه عضلات کمک کند. اما علیرغم مزایای متعدد ، سرشار از کالری و چربی است ، بنابراین باید در حد اعتدال مصرف شود.

حقایقی درباره کره بادام زمینی

طبق داده های USDA ، کره بادام زمینی یک غذای سالم است که حاوی مواد مغذی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، اسیدهای چرب غیر اشباع ، اسید فولیک ، نیاسین ، پیریدوکسین ، ریبوفلاوین ، تیامین ، ویتامین E ، A و C ، سدیم ، منیزیم و فسفر است. و کلسیم ، سلنیوم ، روی و مس. علاوه بر این ، کره بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده است ، بنابراین می توان آن را به طور منظم مصرف کرد.

فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی علاوه بر طعم عالی ، حاوی مواد مغذی حیاتی است که برای بدن ضروری است. فواید کره بادام زمینی برای سلامتی شامل موارد زیر است:

1- کره بادام زمینی منبع غنی از پروتئین است

هر 100 گرم کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی پروتئین "25-30" گرم است. این پروتئین ها به اسیدهای آمینه تجزیه می شوند که در هر سلول برای ترمیم و ساخت بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

2- سطح کلسترول خون را پایین می آورد

یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 2016 در مجله علوم و فناوری غذا منتشر شد تأیید می کند که بادام زمینی منبع عالی برخی از ترکیبات مانند رزوراترول ، اسیدهای فنولیک ، فلاونوئیدها و فیتوسترول ها است که از جذب کلسترول از غذا جلوگیری می کند. همچنین ، چربی های موجود در کره بادام زمینی ، چربی های غیر اشباع هستند ، بنابراین مصرف آنها بدون خطر بیماری قلبی خوب است. این چربی های اشباع نشده همچنین به کاهش سطح کلسترول بد خون و افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند.

3- کره بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

مصرف کره بادام زمینی می تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. بادام زمینی حاوی پروتئین و چربی های اشباع نشده است که به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند. برخی تحقیقات نشان داده است که خوردن کره بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به طور موثری کاهش می دهد.

4- کره بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین ها است

کره بادام زمینی حاوی ویتامین های زیادی است که برای بدن مفید بوده و به عملکرد صحیح آن کمک می کند. ویتامین A موجود در کره بادام زمینی به تقویت بینایی کمک می کند ، در حالی که ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع زخم های جزئی کمک می کند. ویتامین E موجود در کره بادام زمینی همچنین به حل اسیدهای چرب پیچیده کمک می کند و خطر گرفتگی عروق را کاهش می دهد.

5- کره بادام زمینی دارای خواص آنتی اکسیدانی است

کره بادام زمینی حاوی برخی آنتی اکسیدان ها مانند اسید فولیک ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، پیریدوکسین و ریبوفلاوین است که همه آنها به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند. همچنین حاوی رزوراترول است که یک آنتی اکسیدان قوی است که به کنترل و غلبه بر برخی بیماری های مزمن کمک می کند.

6- کره بادام زمینی سطح قند خون را تنظیم می کند

کره بادام زمینی منبع خوبی از منیزیم است ، زیرا 100 گرم آن حدود 170 میلی گرم منیزیم را تأمین می کند که 42 درصد از میزان توصیه شده روزانه است. منیزیم نقش مهمی در رشد ماهیچه ها و استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

7- کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است

کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که به تعادل مایعات بدن کمک می کند. در مقایسه با سدیم ، که باعث فشار خون بالا می شود ، پتاسیم به کاهش فشار بر رگ ها و قلب کمک می کند ، که فشار خون را کاهش می دهد. پتاسیم یک عنصر دوستدار قلب است ، بنابراین کره بادام زمینی برای سلامت قلب مفید است.

8- کره بادام زمینی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد

سنگ کیسه صفرا در اثر اضافه وزن و رعایت رژیم غذایی پرچرب ایجاد می شود. اما خوردن کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد ، زیرا مطالعه ای که در مجله تغذیه آمریکا منتشر شده نشان می دهد که خوردن کره بادام زمینی به طور مشخص خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را در صورت خوردن منظم کاهش داده است.

9- کره بادام زمینی سرشار از فیبر غذایی است

کره بادام زمینی سرشار از فیبر غذایی است که کمبود آن منجر به مشکلات سلامتی زیادی از جمله یبوست ، دیابت ، بیماری های قلبی و سطوح بالای کلسترول می شود.

نکته مهم قبل از خوردن کره بادام زمینی

یکی از خطرات اصلی مرتبط با خوردن کره بادام زمینی ، حساسیت به بادام زمینی است. علائم حساسیت عبارتند از:

استفراغ و اسهال.
درد شکم.
سستی

اگر این حساسیت درمان نشود ، می تواند عوارض جدی ایجاد کند. بنابراین ، اگر از حساسیت به بادام زمینی رنج می برید ، باید از خوردن کره بادام زمینی به طور کامل خودداری کنید و در صورت بروز هرگونه علامتی از خوردن کره بادام زمینی ، فوراً به نزدیکترین مرکز اورژانس مراجعه کنید.


peanut-butter