چرا ناف بو میدهد؟

۱۳۹۹/۵/۱۴

ناف بد بو چرا ناف بد بو است

ناف یک عضو برای قبل از تولد است یعنی بعد از اینکه انسان متولد میشود دیگر بجز یک یادگاری از پیوند بین شما و مادرتان کاربرد دیگری ندارد.
ناف در واقع محل اتصال بند ناف بوده است که پس از جدا سازی به جا مانده است و وظیفه ی بند ناف در زمانی که شما جنینی در شکم مادرتان بوده اید این بوده است که اکسیژن و مواد غذایی را برای رشد به شما برساند تا از یک نقطه ی خیلی کوچک به چند کیلو برسید و آماده ی به دنیا آمدن شوید.



عفونت قارچی

عفونت ناشی از قارچ هایی مثل کاندیدا آلبیکنس میتواند باعث ایجاد بوی بد ناف باشد ، از علائم این بیماری میتوان به ترشح مایل به زرد از ناف ، درد همراه با ترشح و بوی مقاوم به تمیز کردن اشاره کرد.

وجود یک عفونت باکتریایی

باکتری هم میتواند باعث ایجاد عفونت شود این عفونت همراه با درد و ترشح چرک از ناف است ، برای جلوگیری از این مورد باید همیشه ناف را تمیز نگه دارید ، بعد از ورزش و عرق کردن حتما ناف را کاملا شستشو دهید ولی مراقب باشید زخم نشود ، همیشه نافتان را خشک کنید.

پس از عمل های نواحی شکم

اگر به تازگی عمل جراحی در نواحی شکم انجام داده اید ، مثل عمل کیسه سفرا ، لاپراسکوپی ، بستن لوله های رحم یا مواردی دیگر ممکن است دچار بوی بدی در ناف شوید که بعد از مدتی از بین خواهد رفت ، اگر بو خیلی شدید است حتما با پزشک مشورت کنید.


بارداری

بوی بد ناف که گاهی خیلی هم بد میشود در دوران بارداری ممکن است اتفاق بیفتد که ناشی از عوض شدن شرایط هورمونی بدن و یا گرم شدن و عرق کردن بدن باشد

دیابت

دیابت میتواند ناف شما را بد بود کند به طوری که بوی آن شبیه به بوی پنیر گندیده است ، این بو همراه با ترشح است.

پیرسینگ ناف

پیرسینگ یک عامل خارجی در بدن است و ممکن است طی واکنش هایی با عرق ، یا عفونی شدن محل سوراخ شدن ناف باعث ایجاد بوی بد شود ، برای رهایی از این موضوع میتوانید از پیرسینگ های موقت چسبی استفاده کنید.


https://www.treatcurefast.com/belly-button/smelly-belly-button/why-does-my-belly-button-smell-bad-poop-cheese-navel-smelly-discharge/


..