فواید کره کاکائو برای پوست و مو

۱۴۰۰/۹/۳

مجله آلمانی "فرویندین" نشان داد که کره کاکائو در ذهن بسیاری از افراد با شکلات خوشمزه مرتبط است ، اما از آن به عنوان یک لوازم آرایشی با کیفیت بالا یاد می شود که به پوست صافی فوق العاده و آبرسانی شدید می بخشد و موها را براق و نرم می کند. کره کاکائو حاوی بسیاری از مواد با کیفیت بالا مانند آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و ویتامین ها است که باعث نرم شدن و مرطوب شدن پوست ، تغذیه موهای شکننده و درخشان شدن آنها می شود و اسیدهای چرب به ویژه برای خشکی پوست مفید بوده و به آن رطوبت مطلوبی می بخشد.

این مجله آلمانی افزود کره کاکائو حاوی ویتامین E و K است که به دلیل خواص مثبت خود شناخته شده اند. ویتامین E برای مبارزه با پیری پوست و همچنین یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند ، بنابراین از پوست در برابر تأثیرات مضر خارجی محافظت می کند ، سلول ها را تقویت کرده و به آنها رطوبت می دهد.

مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم پوست را مرطوب می کند ، اسیدهای چرب اشباع به مقاومت در برابر خشکی پوست و ترک خوردن لب ها کمک می کند ، اسید لینولئیک به تجدید سلول ها کمک می کند و هنگام استفاده از اسپری کره کاکائو پس از آفتاب گرفتن ، پوست را آرام می کند و تولید کلاژن را تحریک می کند ، علاوه بر این خلاص شدن از شر علائم کشش پوست از دیگر فواید کره کاکائوست.
..