علل بی تحرکی و راه های خلاص شدن از شر آن

۱۴۰۰/۷/۴

همه ما هر از گاهی احساس بی حالی و تنبلی می کنیم ، اما چه چیزی تنبلی مزمن یا مداوم را متمایز می کند؟ علل و راه های خلاص شدن از آن چیست؟

برخی تصور می کنند که رخوت (خستگی) یک ویژگی شخصیتی است که به تنبلی فرد مربوط می شود و نمی دانند که ممکن است به دلیل یک مشکل سلامتی یا روانی که بر فرد تأثیر می گذارد رخ دهد و باعث می شود تحرک کمتری داشته باشد و نتواند روزانه به طور عادی حرکت کند.
علل بی تحرکی
اگر عدم تحرک ناشی از یک مشکل سلامتی یا روانی باشد ، دلایل آن به شرح زیر است:

داشتن مشکلات قلبی یا تنفسی: مانند ؛ ضعف عضلات قلب یا تنگ شدن دریچه های قلب و همچنین فشار بالای ریوی و فیبروز ریه.
عفونت های مختلف: مانند ؛ عفونت های کلیه ، کبد یا مثانه یا عفونت با آنفولانزا که منجر به خستگی عمومی در بدن می شود.
کمبود ویتامین در بدن: مهمترین آنها ویتامین B1 ، B2 ، B6 ، B12 و کم خونی است که همه آنها منجر به رخوت می شود.
استرس و مشکلات روانی: تعداد زیادی از فشار روانی و تفکر باعث فشار بر روی مغز، که همه قسمت های بدن تاثیر می گذارد و باعث می شود بیمار احساس تنبل.
عدم دریافت غذای کامل: وقتی فردی غذای کاملی که سرشار از همه عناصر ضروری انرژی و فعالیت است ، نخورد ، ناگزیر دچار بی حالی می شود.
علائم بی حالی
برخی علائم وجود دارد که فرد در صورت بی حالی احساس می کند ، که معمولاً شامل موارد زیر است:

احساس خستگی: احساس ضعف عمومی در تمام نقاط بدن.
زردی پوست: و ظاهر ویژگی های خستگی در صورت ، با سیاهی پایین چشم.
بدن به طور مداوم عرق می کند: حتی با کمی تلاش یا فعالیت بدنی.
اعتیاد به خواب: فرد مبتلا به بی تحرکی آسیب شناختی تمایل دارد به مدت طولانی بخوابد و حتی پس از بیدار شدن نیز احساس خستگی می کند.
وضعیت بد روانی: هرچه فرد بیشتر احساس کند تنبل است و نمی تواند حرکت کند ، وضعیت روانی او بدتر است و ترجیح داده می شود از تماس با افراد دور بماند یا به دستاوردهایی در زندگی دست یابد.
چگونه بی حالی را درمان کنیم
در صورت وجود دلایل آسیب شناسی بی حالی ، توصیه می شود برای درمان مشکل به پزشک مراجعه کنید. با این حال ، شخص می تواند با انجام برخی کارها به خود کمک کند احساس بی حالی را کاهش دهد:

رهایی از استرس و فشار : تفکر بیش از حد می تواند بر انرژی و نشاط بدن تأثیر بگذارد و یوگا به از بین بردن استرس و همچنین ماساژ بدن و آرامش کمک می کند.
خوردن غذای سالم و یکپارچه: یعنی ترک هیچ وعده غذایی یا هر عنصر ضروری مواد مغذی ، به ویژه سبزیجات و میوه ها ، و در عوض اجتناب از غذاهای چرب و قندهایی که منجر به رخوت می شود.
نوشیدن مقدار کافی آب: که به جلوگیری از کم آبی که باعث بی حالی می شود کمک می کند ، بنابراین توصیه می شود روزانه 8 لیوان آب بنوشید.
استراحت و خواب کافی داشته باشید: خواب نامنظم و کمبود ساعات خواب روزانه باعث احساس خواب آلودگی و تنبلی دائمی می شوید.
ورزش: و انجام منظم آن به صورت روزانه تا اطمینان حاصل شود که بدن فعالیت و قدرت لازم برای انجام کارهای مختلف روزانه را حفظ می کند.
دوش گرفتن با آب سرد : این امر به بدن و رگ های خونی کمک زیادی می کند.
حفظ وزن: اضافه وزن یکی از بارزترین عواملی است که منجر به رخوت و ناتوانی در انجام فعالیت های مختلف می شود و در صورت وجود چربی اضافی در بدن ، توصیه می شود برای خلاص شدن از شر این چربی اضافی از رژیم غذایی پیروی کنید.
..