کاشت حلزون به کودکان ناشنوای مبتلا به اوتیسم کمک می کند تا ارتباط برقرار کنند

۱۴۰۰/۱۱/۵

یک مطالعه جدید نشان می دهد که کاشت حلزون در گوش می تواند کمک زیادی به کودکان مبتلا به اوتیسم که ناشنوا هستند، در درک گفتار و ارتباط با دیگران داشته باشد. یک بررسی طولانی مدت از 30 کودک مبتلا به اوتیسم و ​​کم شنوایی که کاشت حلزون دریافت کرده بودند نشان داد که 73٪ از کودکان به طور مداوم در طول روز از کاشت حلزون استفاده می کردند و 45٪ از این کودکان تنها از طریق شنیدن بدون نشانه های بصری، درک کلمات گفتاری را پیدا کردند. حدود 45 درصد نیز تا حدودی از زبان گفتاری به عنوان بخشی از ارتباطات عمومی خود استفاده می کردند.

حدود 86 درصد از والدین گفتند که فرزندانشان مشارکت اجتماعی را پس از دریافت کاشت حلزون بهبود بخشیده اند.

در پاسخ به این نظرسنجی، یکی از والدین گفت: "بدون ایمپلنت، فرزندم در دنیای کوچک خودش گرفتار می شد. او توانایی برقراری ارتباط چشمی یا صوتی با دیگران را نداشت. اما با ایمپلنت، او بهتر می توانست با دیگران ارتباط برقرار کند."

دکتر نانسی یانگ، نویسنده ارشد مطالعه و مدیر پزشکی برنامه‌های شنوایی و کاشت حلزون گفت: «بهبود شنوایی دسترسی به زبان گفتاری را فراهم می‌کند که ممکن است توانایی‌های شناختی و ارتباطی کودکان را تقویت کند، و همچنین به آنها کمک می‌کند تا با خانواده‌هایشان تعامل بیشتری داشته باشند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، از هر ۴۴ کودک در ایالات متحده، ۱ نفر مبتلا به اوتیسم است، یک اختلال رشدی پیچیده که با اختلال در ارتباط و تعامل اجتماعی مشخص می‌شود.
..