اولین بیمار جهان که چشمی با پرینت سه بعدی دریافت کرد

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

یک مرد انگلیسی اولین بیمار در جهان است که به عنوان بخشی از آزمایش این فناوری جدید، کره چشم چاپ سه بعدی را دریافت کرده است. استیو فریس، اهل هاکنی در لندن، در بیست سالگی چشم چپ خود را از دست داد و از آن زمان از یک چشم مصنوعی استفاده می‌کرد که باید هر پنج سال یک بار تعویض شود، اما اکنون در حال آماده شدن برای خروج از بیمارستان چشم مورفیلدز با اولین تصویر سه بعدی خود است. چشم چاپی که گفته می شود بیشتر شبیه یک چشم واقعی است. .

اگرچه پرینت سه بعدی بینایی چشم چپ او را بازیابی نمی کند، اما او امیدوار است که اعتماد به نفس را بازگرداند. پزشکان این بیمارستان به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی به بیماران چشم های پرینت سه بعدی می دهند که به گفته آنها می تواند زمان انتظار برای چشم های مصنوعی را به نصف کاهش دهد.



در حال حاضر حدود 6 هفته طول می کشد تا بیمار به چشم مصنوعی مجهز شود زیرا باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و چشم نیز باید در حفره قالب شود، در حالی که چاپ سه بعدی چشم دو ساعت و نیم طول می کشد.

آقای فیرز گفت: "من از 20 سالگی به چشم مصنوعی نیاز داشتم و همیشه از این بابت احساس شرمندگی داشتم. چاپ دیجیتال سه بعدی در آینده بهتر و بهتر خواهد شد."

پزشکان در بیمارستان چشم مورفیلدز می گویند که فناوری جدید تنها می تواند سه هفته طول بکشد و شامل اسکن حفره خالی چشم است تا نرم افزار بتواند نقشه ای از آن منطقه ایجاد کند.

پروفسور ماندیپ ساجو، مشاور چشم پزشک در بیمارستان، گفت: "ما در مورد پتانسیل این چشم مصنوعی تمام دیجیتال هیجان زده هستیم و امیدواریم که کارآزمایی بالینی آتی شواهد قوی در مورد ارزش این فناوری جدید به ما ارائه دهد و تفاوتی را که برای بیماران ایجاد می کند، نشان دهد.»
..