5 نوع سس برای بهبود سلامت چشم

۱۴۰۰/۸/۱۲ ۱۵:۰:۱۰

یک متخصص تغذیه می گوید برخی مواد مغذی مانند لوتئین ، زآگزانتین ، ویتامین C ، ویتامین E و روی می توانند به تقویت بینایی شما کمک کرده و خطر ابتلا به برخی بیماری های چشمی از جمله دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش دهند. در مصاحبه با اکسپرس هند، کارشناس نشان داد گروهی از سس که حاوی مواد مغذی است که برای سلامتی چشم مفید است، به شرح زیر:

سس جعفری و گشنیز
این دستور غذا غنی از جعفری و غنی از ویتامین A، C و K، که ثابت شده است است برای سلامت چشم مفید است

سرکه سیب ، روغن زیتون و سیر را اضافه کنید و این مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید. سپس جعفری ، گشنیز ، نمک و فلفل را اضافه کرده و به مدت 8-10 ثانیه مخلوط کنید. این سس را می توان با سبزیجات کبابی استفاده کرد.



سس پنیر و اسفناج

این سس چربی کمی دارد و فواید زیادی برای چشم ها دارد.سرشار از ویتامین A است ، و حاوی مقدار مناسبی ویتامین C و E ، علاوه بر لوتئین و زآگزانتین است. همه این آنتی اکسیدان ها از چشم شما محافظت می کنند. می توانید فلفل قرمز را به اسفناج اضافه کنید ، زیرا دارای ویتامین A و C است.

ماست یونانی ، پنیر خامه ای و پنیر رنده شده ایتالیایی را روی حرارت متوسط ​​بپزید. مخلوط فلفل و پیاز سرخ شده را اضافه کنید. سپس آب لیمو و سیر را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا سس آماده شود.



سس لوبیا سیاه

لوبیا سیاه سرشار از پروتئین است و همچنین منبع عالی ویتامین C است که شانس ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد و به مبارزه با دژنراسیون ماکولا کمک می کند.

در یک ماهیتابه کوچک ، پیاز ، فلفل و سیر را بپزید تا بسیار نرم شوند. آن را با حبوبات آبکش شده و شسته شده به مخلوط کن اضافه کنید ، سپس ادویه های باقی مانده ، آب لیمو و گشنیز خرد شده را اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید تا بسیار یکدست شود. آن را گرم یا سرد سرو کنید.



سس گوجه فرنگی
تنها کاری که باید انجام دهید این است که تکه های گوجه فرنگی ، فلفل سبز ، پیاز زرد ، سیر ، آب لیمو ، زیره و گشنیز را مخلوط کنید و یک سس آسان ، کم کالری و بدون چربی دریافت خواهید کرد. گوجه فرنگی یکی از مواد اصلی است که سس را به یک انتخاب سالم تبدیل می کند زیرا سرشار از ویتامین C است.



سس گردو

گردو سرشار از ویتامین E ، روی و اسیدهای چرب امگا 3 است. این مواد مغذی به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید کمک می کند.

گردو ، پنیر ، شیر ، ماست و نمک را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود ، سپس گردوی درشت بیشتری به آن اضافه کنید. سرد سرو کنید.