تکه های یخی که ذوب نمی شوند، غذا را برای مدت طولانی حفظ می کنند

۱۴۰۰/۱۱/۸

یک مکعب خنک‌کننده جدید که ذوب نمی‌شود می‌تواند نحوه خنک‌کردن و ارسال غذا را متحول کند. تکه های یخ ژله ای تا 13 ساعت سرد می مانند و می توان دوباره از آنها استفاده کرد، فقط باید آنها را آبکشی کرده و در فریزر قرار دهید. نه تنها از مکعب های خنک کننده استفاده مجدد می کند، بلکه آلودگی متقاطع را که با آب ذوب شده و قالب در بسته های یخ پلاستیکی ایجاد می شود، از بین می برد.

تکه های یخ پس از آن پدیدار شدند که لوکسین وانگ، استادیار دانشگاه کالیفرنیا، میزان یخ مورد استفاده در کارخانه های فرآوری ماهی و آلودگی متقاطع که آب ذوب شده می تواند بین محصولات پخش شود یا به زهکشی ها برود، مشاهده کرد.

گانگ سان، پروفسور دانشگاه کالیفرنیا و محقق اصلی در بیانیه‌ای گفت: «وقتی یخ ذوب می‌شود، نمی‌توان از آن استفاده مجدد کرد و ما فکر کردیم که می‌توانیم به اصطلاح یخ جامد بسازیم تا به عنوان یک محیط خنک‌کننده قابل استفاده مجدد عمل کند.»

تقریباً 90 درصد از مکعب های خنک کننده از آب ساخته شده اند و در دمای اتاق مانند ژلاتین نرم هستند. پس از یخ زدن، مکعب ها جامد می شوند و مات می شوند. آزمایش‌های اولیه نشان داد که این مکعب‌ها می‌توانند تا ۲۲ پوند وزن را بدون تغییر شکل نگه دارند.

تکه های یخ ژل را می توان ده ها بار استفاده مجدد کرد، به سادگی با شستن سریع آنها با آب یا سفید کننده رقیق شده.

جیاهان ژو، که در دو سال گذشته روی این پروژه کار کرده است، گفت: این مکعب‌های قابل استفاده مجدد را می‌توان به شکل و اندازه دلخواه طراحی یا برش داد و می‌توان از آنها به مدت 13 ساعت برای یخچال استفاده کرد.

حق اختراع برای طرح و مفهوم در ماه جولای ثبت شد و تیم امیدوار است که در آینده فقط از ضایعات کشاورزی بازیافتی یا محصولات جانبی به عنوان مواد مبرد استفاده کند.
..