ویتامین های تقویت کننده اعصاب موجود در این غذاها

۱۴۰۰/۱۱/۴ ۱۵:۰:۹

مرکز فدرال تغذیه گفت که ویتامین‌های B نقش اساسی در سلامت اعصاب دارند، زیرا از عصبی شدن، ترس، فراموشی، سردرگمی، تنش روانی و افسردگی محافظت می‌کنند.

مرکز آلمان توضیح داد که گروه ویتامین ها (B) شامل ویتامین B1 است که از گیجی و از دست دادن حافظه و همچنین از تغییرات خلقی محافظت می کند و منابع غذایی آن غلات کامل، سویا و حبوبات است.

ویتامین B6 به جلوگیری از بی خوابی، عصبی بودن، تحریک پذیری و اضطراب کمک می کند و از افسردگی جلوگیری می کند و منابع غذایی آن برنج، موز و آووکادو است.

ویتامین B9 که به نام اسید فولیک نیز شناخته می شود، از استرس روانی محافظت می کند و منابع غذایی آن سبزیجات برگ سبز هستند.

ویتامین B12 از خستگی مزمن و اضطراب داخلی جلوگیری می کند و منابع غذایی آن لبنیات مانند ماست و پنیر است.