دانشمندان از ذرت بو داده برای ایجاد یک ماده عایق سازگار با محیط زیست استفاده می کنند

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

دانشمندان آلمانی راهی برای تبدیل ذرت بو داده به ماده ای عایق ابداع کرده اند که نسبت به گزینه های فعلی ارزان تر، پایدارتر و سازگار با محیط زیست است. عایق خوب هزینه های گرمایش را کاهش می دهد و انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد، زیرا حدود 90 درصد از عایق های موجود امروزه از پلاستیک های نفتی یا الیاف معدنی ساخته شده است. این مواد تجدید ناپذیر در طول تولید کربن تولید می کنند و به ندرت در هنگام تخریب ساختمان بازیافت می شوند و به آلودگی می افزایند.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه گوتینگن از یک پانل عایق ساخته شده از ذرت بوداده رونمایی کرده است که نه تنها گرما را به دام می اندازد، بلکه محافظت خوبی در برابر آتش دارد و همچنین در برابر آب مقاوم است.

محقق اصلی علی رضا خرازپور، در بیانیه ای گفت که این فرآیند جدید امکان تولید پانل های عایق در مقیاس کم هزینه را به ویژه در زمینه عایق کاری در صنعت ساختمان فراهم می کند که این امر تضمین می کند که مواد عایق دیگر فقط محصولات تخصصی نیستند."

توجه خرازی پور اولین بار در سال 2008 در حالی که به سینما می رفت به ویژگی های منحصر به فرد پاپ کورن جلب شد، در حالی که تکه ای پاپ کورن را بین انگشتان خود گرفته بود و متوجه شباهت آن به پلی استایرن شد.

فوم استایرن حاوی استایرن است که به غذاها و نوشیدنی هایی که در ظروف بیرون بری حمل می شوند نفوذ می کند. هنگامی که استایروفوم در معرض نور خورشید قرار می گیرد، آلاینده های هوا تولید می کند که لایه اوزون را تخریب می کند.

خرازی پور و تیم پژوهشی اش پاپ کورن را به عنوان جایگزینی گیاهی برای استایروفوم ارائه کرده اند که می تواند در بسته بندی های الکترونیکی، پانل های آکوستیک، لنگه های درب و حتی بالشتک های نگهدارنده استفاده شود و به گفته محققان اکنون قصد دارند از این ماده برای عایق کاری ساختمان ها استفاده کنند.
..