نشانه هایی که به شما می گوید به فیبر بیشتری نیاز دارید

۱۴۰۰/۷/۴ ۱۰:۰:۱۳

آیا در طول روز فیبر کافی دریافت می کنید؟

گنجاندن فیبر در وعده های غذایی روزانه شما یک مشکل بزرگ نیست ، زیرا فیبر کافی در میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و لوبیای خشک وجود دارد.

اما بسیاری از مردم اهمیت فیبر را نادیده می گیرند و در نهایت بسیار کمتر از نیاز بدن غذا می خورند.

اینها سیگنالهایی است که بدن شما به شما می گوید که به فیبر بیشتری نیاز دارد:
اضافه وزن
اگر فیبر زیادی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، می تواند باعث افزایش وزن شود.

فیبر احساس سیری را در هنگام غذا خوردن افزایش می دهد که به نوبه خود از پرخوری جلوگیری می کند و خطر چاقی را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، جویدن غذاهای سرشار از فیبر بیشتر طول می کشد و باعث می شود در هر وعده غذایی غذای کمتری بخورید. فیبر همچنین حاوی مقدار زیادی آب است و کالری کمی دارد.

کلسترول بالا
اگر سطح کلسترول خون شما بالا باشد ، یکی از دلایل اصلی آن ممکن است مصرف روزانه کم فیبر شما باشد ، زیرا پزشکان برای بیماران مبتلا به کلسترول فیبر تجویز می کنند تا وضعیت پزشکی آنها بهبود یابد.

فیبر کمک می کند تا تری گلیسیرید ;کاهش و سطح از لیپوپروتئین با چگالی بالا، با مهار بیش از حد کلسترول که بدن خود را نیاز ندارد، افزایش یاید.

غذاهای سرشار از فیبر نیز ممکن است فواید دیگری برای سلامت قلب داشته باشند ، مانند کاهش فشار خون و التهاب.

سطح قند خون بالا
اگر دیابت دارید و کنترل سطح قند خون برای شما مشکل است ، باید بر میزان فیبر خود نظارت داشته باشید ، زیرا کمبود فیبر باعث نوسانات قند خون می شود.

فیبر ، به ویژه محلول ، جذب قند را از روده کوچک به جریان خون به تأخیر می اندازد و باعث می شود سطح قند خون به آرامی افزایش یابد ، که به نوبه خود به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

احساس گرسنگی در مدت کوتاهی پس از خوردن غذا
غذاهای سرشار از فیبر به شما کمک می کند تا سیر بمانید و تا وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی نکنید.

غذاهای سرشار از فیبر آب را از دستگاه گوارش جذب کرده و احساس سیری ایجاد می کنند ، این یکی از دلایلی است که احساس گرسنگی شما را تا حد ممکن به تأخیر می اندازد.

فیبر کم در وعده های غذایی روزانه شما می تواند باعث احساس گرسنگی بلافاصله بعد از غذا و ناراحتی شود.

اختلالات گوارشی
واضح ترین علائم عدم مصرف فیبر کافی ناراحتی های معده مانند یبوست ، اسهال و نفخ است.

احساس خواب آلودگی بعد از غذا
بعد از خوردن یک وعده غذایی بزرگ می توانید احساس خواب آلودگی کنید ، اما اگر بلافاصله بعد از غذا به چرت زدن احتیاج دارید ، احتمالاً فیبر کافی دریافت نمی کنید.

فیبر برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون ضروری است ، بنابراین وقتی وعده غذایی کم فیبر می خورید ، قند خون شما سریعتر افزایش می یابد. این باعث می شود احساس تنبلی یا خستگی کنید و می خواهید بخوابید تا انرژی خود را دوباره پر کنید.