درخت غرقد چیست؟

۱۴۰۰/۶/۲۷

درخت غرقد یک درختچه دائمی مقاوم به نمک است که اغلب در مناطق شور یا در نزدیکی آن رشد می کند. در درخت غرقد ، گلهای بیضی شکل یا مستطیلی به رنگ بنفش یا قرمز ظاهر می شود و طعمی شبیه به انگور شور دارد. آنها گلهای خوراکی هستند و برخی از آنها در تهیه مربا استفاده می کنند.
اولین کسانی که گل درخت غرقد را می خورند ، استرالیایی های اصلی هستند و درخت غرقد درختی است که در سطح پایینی رشد می کند و علاوه بر این به ارتفاع 7 فوت یا اغلب دو متر می رسد. یعنی به صورت افقی رشد می کند و تا چهار متر گسترش می یابد و درخت غرقد در استرالیا کشف شد و یک پرنده در گسترش میوه های درخت و توزیع آنها در خاک سنگی نقش داشت.


gharqad-tree


پراکندگی جغرافیایی
درخت غرقد درختی گسترده در بسیاری از قاره ها و کشورهای جهان است ، همانطور که در گذشته در استرالیا در محیطی بسیار گل آلود توسط یک پرنده استرالیایی که بدون هدف و خانه پرواز می کند پخش میشد ، [1] اما در حال حاضر ، در علاوه بر مکانهای قبلی ، درخت غرقد در فلسطین و اردن یافت می شود.
درخت غرقد نیز در بیابان های یهودیه یافت می شود ، آمون و ایدوما: به طور کلی درخت غرقد در بیشتر مناطق در مناطق کویری ، مناطق استپی و مناطق نیمه استپی به شکل درختچه یافت می شود.

اجزای شیمیایی
مطالعات شیمیایی زیادی روی درخت غرقد برای بررسی محتویات شیمیایی آن انجام شده است و از روش های مدرن برای بررسی درصد آنتی اکسیدان ها و نسبت سایر مواد مانند فنل ، متانول و سایر مواد استفاده شده است. که علاوه بر مواد قدیمی شناخته شده ، در درخت غرقد کشف نشده است. این ماده حاوی مواد شیمیایی زیر به نسبتهای مختلف است:

فنل ؛
فلاوانوئیدها ؛
متانول ؛
آلکالوئیدها
قابض مانند تانن.
گلیکوزید ؛
ساپونین ها
کومارین
ضد میکروبی
مواد سمی
پروتئین ها
ضد قارچ ؛
آنتی اکسیدان ها .

موارد مصرف دارویی
در مطالعات انجام شده سالها پیش و تا به امروز بر روی درخت غرقد ، مشخص شد که با وجود وجود مواد سمی در درخت غرقد ، فواید و خواص درمانی متعددی دارد ، اما درخت غرقد به کاهش فشار خون کمک می کند زیرا حاوی گلیکوزید ، و همانطور که اشاره شد وجود فلاونوئیدها علاوه بر خواص ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد قارچی و توانایی موثر آن در بهبود زخم ها نیز دارای اثر ادرارآور است .
با انجام آزمایشات شیمیایی و دارویی از درخت غرقد ، صحت اطلاعات مورد تأیید قرار گرفت ، اما تاکنون هیچ تائیدی بر همه این نتایج وجود ندارد ، اما این اطلاعات باید با مطالعات بیشتر تقویت شود.
..