بهترین حالت های یوگا برای کاهش ریزش مو ناشی از کرونا

۱۴۰۰/۸/۳۰

استرس ، آلودگی ، شیوه زندگی ناسالم و انتخاب غذای نامناسب به کیفیت نامناسب مو و ریزش مو کمک می کند ، اما مشکل ریزش مو در بین افراد مبتلا به ویروس کرونا جدید به شدت افزایش یافته است. از آنجا که یوگا به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند ، در کاهش اثرات کرونا بر روی مو نیز مفید است.

در زیر حرکات یوگای مفید برای ریز مو آمده است:

تنفس سریع
راحت روی زمین بنشینید و پاهایتان را روی هم قرار دهید ، دست ها را روی زانو قرار دهید ، کف دست ها رو به بالا باشد. ستون فقرات خود را صاف نگه دارید ، از طریق بینی نفس بکشید و ناف و معده خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید. سپس به سرعت نفس را از بینی خود را بیرون دهید و ناف و شکم را به موقعیت قبلی خود بازگردانید. این روند را 10 بار تکرار کنید.

تنفس متقابل بینی
به راحتی روی زمین بنشینید و پاها را صاف و ستون فقرات را راست نگه دارید. چندین بار دم و بازدم کنید تا در این حالت احساس راحتی کنید. دست چپ خود را در حالت مدیتیشن روی زانو قرار دهید.

انگشت وسط و اشاره دست راست را تا کنید ، سپس سوراخ بینی راست را با انگشت شست دست راست ببندید و از طریق سوراخ بینی سمت چپ عمیق نفس بکشید. بعد سوراخ بینی سمت چپ را با شست و انگشت کوچک خود ببندید و حرکت را تکرار کنید.

موقعیت میز
مانند یک میز با بدن خود موضع بگیرید. شانه های شما باید مستقیماً زیر مچ دست و باسن شما بالای زانو باشد.

نفس بکشید و باسن خود را بالا بیاورید. در همان زمان ، آرنج و زانوها را صاف کنید تا شکل V معکوس ایجاد شود. دست خود را به زمین فشار دهید و گردن خود را صاف کنید. گوشها باید دستها را لمس کنند. به ناف نگاه کنید و نفس بکشید. مکث کنید ، سپس زانوها را خم کرده و به حالت میز برگردید.

موقعیت خم شدن به جلو
پاها را در حالت ایستاده از هم باز کنید. نفس بکشید و هر دو دست خود را به سمت سقف دراز کنید ، سپس بازدم کنید و به جلو خم شوید. نوک انگشتان خود را به زمین بیاورید. مکث کنید ، سپس نفس بکشید و دستان خود را به آرامی روی باسن خود قرار دهید.

موقعیت استراحت شانه
به پشت دراز بکشید و پاها را کنار هم قرار داده و دست ها را در کنار خود قرار دهید. تا جایی که ممکن است پاها ، باسن و پشت خود را به آرامی بالا بیاورید ، دست ها و آرنج ها را حمایت کنید. سعی کنید ستون فقرات و پاهای خود را با قرار دادن کل وزن بدن خود روی شانه ها و بالای بازوها صاف کنید. وزن بدن خود را روی گردن یا سر خود قرار ندهید. در این حالت دم و بازدم را به مدت 15 تا 30 ثانیه انجام دهید.

موقعیت الماس
روی تشک بنشینید و زانوها را کنار هم قرار دهید و کف دست ها روی ران ها قرار گیرد. مطمئن شوید که پاهای شما کمی از یکدیگر فاصله دارند. بین ساق پاهای خود بنشینید و پاها را به باسن خود نزدیک کنید و ستون فقرات خود را راست نگه دارید. دست ها را دراز کرده و کف دست ها را روی زانو قرار دهید. دو دقیقه در این حالت بنشینید و به تدریج زمان بندی را افزایش دهید.
..