چرا شکر برای سلامتی مضر است؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۱:۰:۱۴
۱. شکر می تواند روحیه شما را تحت تأثیر قرار دهد

شاید برای افزایش انرژی بیشتر در طول یک روز طولانی به یک پیراشکی یا نوشابه روی آورده باشید.
چرا شکر برای سلامتی مضر است؟
.

با این حال ، شکر ممکن است چنین انتخاب مثبتی نباشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که درمان های شیرین هیچ تأثیری بر خلق و خوی ندارند.

در حقیقت ، شکر ممکن است با گذشت زمان اثر معکوس داشته باشد.

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف رژیم غذایی حاوی قند بالا می تواند احتمال بروز اختلالات خلقی در مردان و اختلالات مکرر خلقی را در مردان و زنان افزایش دهد.

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۹ نشان داد که مصرف منظم چربی های اشباع و قندهای اضافه شده به افزایش احساس اضطراب در بزرگسالان بالای ۶۰ سال مربوط می شود.

اگرچه مطالعات بیشتری برای تقویت رابطه بین خلق و خو و مصرف قند مورد نیاز است ، اما مهم است که در نظر بگیریم که چگونه رژیم غذایی و گزینه های زندگی منبع معتبر می تواند بر بهزیستی روانشناختی شما تأثیر بگذارد.

۲. می تواند توانایی شما را برای کنار آمدن با استرس ضعیف کند

اگر ایده شما برای کنار آمدن با استرس شامل بستنی است ، شما تنها نیستید. بسیاری از افراد وقتی احساس اضطراب می کنند به شیرینی ها روی می آورند.

به این دلیل که غذاهای شیرین می توانند توانایی بدن را در پاسخ به استرس ضعیف کنند.

قند می تواند با سرکوب محور غده فوق کلیوی هیپوفیز هیپوتالاموس (HPA) در مغز ، احساس درد و احساس ضعف کمتری داشته باشد که پاسخ شما به استرس را کنترل می کند.

منبع معتبر در دانشگاه کالیفرنیا ، دریافت که قند ترشح کورتیزول ناشی از استرس را در شرکت کنندگان زن سالم مهار می کند و احساس اضطراب و تنش را به حداقل می رساند. کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته می شود.

با این حال شیرینی های تسکین دهنده موقت ممکن است اعتماد شما را به قند بیشتر کرده و خطر چاقی و بیماری های مربوط به آن را افزایش دهند.

این مطالعه فقط به ۱۹ شرکت کننده زن محدود شد ، اما نتایج با سایر مطالعات منبع معتبر که ارتباط بین قند و اضطراب در موش صحرایی را بررسی کرده بود ، مطابقت داشت.

۳. شکر می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد

چرخه مصرف قند برای مدیریت احساسات شما فقط ممکن است احساس غم ، خستگی یا ناامیدی را بدتر کند.

مطالعات متعدد ارتباط بین رژیم های غذایی حاوی قند و افسردگی را یافته است.

مصرف زیاد قند باعث عدم تعادل در برخی مواد شیمیایی مغز می شود. این عدم تعادل می تواند منجر به افسردگی شود و حتی ممکن است خطر ابتلا به اختلال سلامت روانی را در طولانی مدت در برخی افراد افزایش دهد.

در حقیقت ، یک مطالعه ۲۰۱۷ نشان داد که مردانی که مقدار زیادی قند (۶۷ گرم یا بیشتر در روز) مصرف می کنند ۲۳ درصد بیشتر در معرض تشخیص افسردگی بالینی در طی ۵ سال هستند.

حتی اگر این مطالعه فقط مردان را درگیر کرده باشد ، ارتباط بین قند و افسردگی در زنان نیز وجود دارد.

۴. ترک شیرینی جات می تواند وحشتناک باشد

ترک شکر فرآوری شده ممکن است به همان سادگی که فکر می کنید نباشد.

ترک شکر در واقع می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، مانند:

اضطراب
تحریک پذیری
گیجی
خستگی

این امر باعث شده تا کارشناسان معتبر بررسی کنند که چگونه علائم ترک قند می تواند شبیه برخی از مواد اعتیاد آور باشد.

افرادی که مقادیر زیادی قند در رژیم غذایی خود مصرف می کنند در صورت قطع ناگهانی مصرف قند ، می توانند احساس فیزیولوژیک ترک را تجربه کنند.

۵. شکر قدرت مغز شما را از بین می برد

تحقیقات جدید نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی قند زیاد ، حتی در صورت عدم افزایش وزن زیاد یا مصرف بیش از حد انرژی ، می توانند عملکرد شناختی را مختل کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ دریافت که مصرف مقادیر بالای نوشیدنی های شیرین عملکردهای عصبی شناختی مانند تصمیم گیری و حافظه را مختل می کند.

اما یک مطالعه جدیدتر نشان داده است که داوطلبان سالم در ۲۰ سالگی نمرات بدتری در آزمایش های حافظه داشته و کنترل اشتها را پس از ۷ روز رژیم غذایی حاوی چربی اشباع شده و قندهای اضافی کاهش می دهند.

اگرچه مطالعات بیشتری برای ایجاد ارتباط واضح تری بین قند و شناخت لازم است ، اما لازم به ذکر است که رژیم شما می تواند بر سلامت مغز شما تأثیر بگذارد.

فقط به این دلیل که قند فرآوری شده را ریز یا محدود می کنید ، به این معنی نیست که باید لذت غذای با طعم شیرین (مواد غذایی طبیعی) را از خودتان دریغ کنید.